Ohlasy nového semaforského boxu
V médiích se objevila celá mozaika – z drtivé většiny kladných – recenzí nového supraphonského boxu Semafor – léta 70. a 80., který sestavil a obsáhlým doprovodným textem doplnil editor Lukáš Berný. Nabízíme přehled nejvýznamnějších.
Jak přežít horší časy, ptá se nad boxem Pavel Klusák v Lidových novinách a oceňuje i editorskou péči Lukáše Berného, o níž úsměvně říká, že z ní můžeme cítit „něco mezi oddaností a posedlostí“. Samotný Berného sleeve note považuje za „lepšího průvodce než jakýkoliv pokus o recenzi“.
100% hodnocení kvality box získal na webu Kultura 21 v recenzi z pera Heleny Stejskalové. Autorka v článku Semaforská vzpomínka na normalizační léta vyzdvihuje také podíl práce Berného a směrem k obsáhlému bookletu konstatuje: „…kéž by něco tak dokonalého doprovázelo každé významnější CD, to by srdce znalých hudebních a divadelních fanoušků jásala!“.
Na webu Mladé fronty (iDnes) se u kompletu zastavil Ondřej Bezr v článku nazvaném Vychází další semaforský box.
O splaceném dluhu minulosti hovoří ve své recenzi Honza Dědek na stránkách listu Instinkt. Jeho recenze se jmenuje Erben v Semaforu aneb Rozezpívaná Kytice.
Je to vůbec retro? Tak se ptá Josef Herman v obsáhlém článku Divadelních novin, v jehož rámci se ukrývá i recenze nového boxu supraphonských gramofonových alb Semafor – Léta 70. a 80. Celý text najdete na webu DN.
Boxu si všimli i zahraniční redaktoři na Slovensku, Matúš Kvasničkase mu věnuje v článku Kytica, pesničky aj rozprávanie zo Semaforu (Kultúra).
Spíše negativní pocity z celé práce vyslovil Jaromír Slomek v článku Zastavený čas J. S. na webu Týden.